lauantai 14. toukokuuta 2011

Suomi kutsuu ja Sveitsi vetää!

Herran jestas ku huhtikuu ihan hurahti silmissä. Tiukka koerupeama siin oli enne loman alkuu ja ku sit vihdoin loma alko nii joku tyhmä ihminen varasti mun lompakon mun shoppaillessa no sen sain unohtaa hetkeks ku eka viikonloppu viettettii hositen kaa yhes Adelbodenis syöden ruotsalaista erikoisruokaa ja shopaten ja käytii me sellast hienoo putoustki kattoo ja mä vedin siel lumes ihan mukavasti sandaaleis! :D Seline tuli sitte keskiviikkona mun luokse yökylää ja meil oli tosi kivaa =) Viikonloppuna kävin Pimin ja Sandran kaa Schaffhausenis kattoo vesiputoiksii ja mentii Pimille grillailee sekä kävin porukalla (Pim, Beau, Randon, Kenneth, Grace, Tan) jossai pikkukaupungis mis oli buddhatemppeli ja siel oli sitte uudenvuoden vietto juhla. Siel heiteltii vettä kaikkien päälle siis kuka tahansa pysty heittää ketä tahansa päin jos uskals ja lopuks suurin osa oli läpimärkii sellasen valkosen maalinpeitos jota valeltii naamaa :D no pojat Kenneth ja Randon oli kyl nii täysil mukan et huhhuh! :)
 Rakas Jasu tuli sitte keskiviikkona 20.4.11 tapaa mua! Me löydettii toisemme kentäl hyvin ja hetken oli takkust mut ku juna matkaa Signauhun oli melkee kaks tuntii nii kyl se nopee muuttu ja pälätys alko olla normaalin tasost! :) Oli muute ihana näyttää jollleki toiselle kaikkii paikkoi tääl ja me tehtii ku oli hieno sää nii torstaina sellane kunno teho shoppailu ja maisema reissu. Ekana Bern ja sen nähtävyydet ja muutamat kenkäkaupat ja sitte Thun ja sen järvi piknik nurmel jos heitelti muutamii kärrynpyörii ja sit linna jost ihailtii nähtävyyksii, sitte palattiiki illalliselle =) Lauantaina käytii Lausannessa ja siellä hullu Jasu meni 14 asteisee vetee uimaa mut ainaki saatii hienoi kuvii! Mentii sit grillailee tutuille siel viel illaks. Ja sit lauantaina oliki pääsiäisen vietto Zollbrückis nicolen vanhempien luona. Tääl on tapana pääsiäisen syödä keitettyi ja sipulinkuoril hienoiks värjättyi kananmunii ja sit ne syödää sillee et eka enne ku syödää pitää aina löydä jonku toisen kaa kananmunaa vastakkain ja sit kattoo kenen muna pärjää pisimpää ehjän. Maanantain käytii yhel korkeel tornil ihailee maisemii ja ruokaostoksil. Tiistain mun piti sit jällee palaa koulun penkille ja Jasu sai nukkuu pitkää. Mä saatoin sen kentälle ja nii Jasu sitte oliki taas menossa kotiin. Meil oli ihan mahtavan kivaa ja tää teksti on ihan mini siihen verrattuna mitä se oikeesti oli! Onneks mun eka kouluviikko loman jälkee ei ollun nii raskas ku mult puuttu tuntei. Kävin keskiviikkon vierailee Janinen kotii ja torstaina menin Hermannin luo ja ratsastaaki pääsin mentii semmone reilu puolentoisttunnin reitti =) Illast tapasin viel Pimin, Beaun ja Minnan, mut harmiks me ei oltu nii energisii vaa kaikki oli ihan väsyneit. Kävin kirppiksel Beaun kaa ja tapasin Juanin viikonloppun.
Sitte tuliki jo toukotuu! Tällä viikolla on ollu hienon mekon ostaminen listalla joka toteutu tiistaina ja hyvät treenit sekä huonoo säätä tai siis ei vesisade mulle mitää huonoo oo mut siks mun koulun futisturnaus peruttii jos halusin pelaa no sitte menin torstaina ton sijasta mun luokkalaisten kaa kick boxing/power ja se oli ihanaa hikijumppaa ja mul ainaki oli hauskaa mut raskasta se oli kans. Perjantaina mul oli sitte jällee sitä EF liikkaa ja nyt me päätettii se kestävyysosuus ja nyt alkaa ”pelonkäsittely” eli me opetellaa hyppää vetee pääedel, mut ei sillee miten yleensä vaan nii et mennää ylös ja sit alas sillee jännästi –vähä ku tekis voltin joten toivottakaa mulle paljon onnea!!! Mut ihanaa siin on et mennää nyt sit täst lähin usein perjatain aamusin UIMAA jota mä iloitsen nii suuresti, toi hyppiminen ei nii kovin innosta mut uiminen sitäki enemmä. Mä sitte säädöin sen kaa et montako tuntii mul on luonasteluu ja no eka luulin et enemmä ku yks mut sit mietin et yks vaa ku mul on jällee fyssaa mut mul on silti kaks tuntii nii menin sitte vielä puolen tunnin lenkille joka teki nii hyvää. Siel metäs oli nii raikas ilma ja oli ihana ku pysty juoksee varjos jos oli viileet. Illast sitte puin hienon mekon ja oikee kuule tälläydyin ku mä olin menos ”tanssiaisii” ja se oli kyl mulle suuri pettymys ja hermittaa tosi kovasti ku nii laittauduin ja sit se ei ollukkaa nii erilaine ku joku tavallista huonompi disco… No tänää nukuin sitte ihanan pitkää ja mentii ostoksille ja nyt vähä nukuttii ja mä oon täst viel menos yfun video iltaan! J
Ei oo muute enää paljoo aikaa tääl—tavallaa suomi kutsuu jo mut toisaalt sveitsi vetää =)
Liina <3
ps kuvat lisään peräst ku nyt ei oo aikaa :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti