keskiviikko 29. syyskuuta 2010

Maanantai, projektiviikon aloitus

Terve taas, tänään YRITÄN olla hiukan lyhyempi, mutta katotaan miten käy. :) Elikkä tää viikko oli erilainen eikä siis mikään normaali kouluviikko ja olihan kivaa. Mukavaa kun täällä koulut järjestää tämmösii projektiviikkoi. Maanantaina sain kyyin nicolelta koululle pyörän kanssa, mutta vasta tiistaina pyörää tarvitsin, koska sillon oli koululta matka Murten järvelle pyöräillen joku 30 kilsaa. Maanantaina olin aika hukassa et mihin ja millo mun pitää olla jossain... No onneks kävin nopee hakee neljännest kerroksest lokerosta kamat veke, ku voihan olla et lomalla iskee koulutehtävien teko pakko ja sit niitä kirjoja tarviin, ja sit palaan takas alas ja ulos jossa seiso yks mun luokkalainen ja kysyn silt mitä se tekee kyseisel viikol ja kappas samaa ku mä ja site se kertoo mihi pitää mennä eka ja mentii sitte yhtämatkaa ku olin käyny kippaaa kamani nicolelle autoon ja ottanu repun kyytiin ja sitten olikin aika toivottaa hyvää päivää. Hostit oli aamulla sitä mieltä et mä tosiaan olin super hyper innoissaan tulevasta viikosta kun aamusta olin niin pirteä ja hyvin valmistautunut ja jopa ajoissa lähdössä liikkeelle!
Ekana meijän piti mennä yhteen luokkaan klo 9.00 kuuntelee opettajan kunnon esitelmää jostain kaikkien tuntemasta ruokaympyrästä tai pyramidista, sit tehtii pikkuryhmis jotai ei niin mielenkiintoista. Varmaa noin 11 mentii vaihtaa vaatteet ja etsii sopivat rullaluistimet ja suojavarustukset halukkaille, jotka halus mennä rulliksilla yhelle pikkulammelle/järvelle ja mä olin tietty yks. Sit meen pukkariin vaihan vaatteet ja huomaan muiden tulevan rullisten kaa sinne pukkariin ja kyselen mistä sä sait noi mut kukaa ei tajuunnu mua ja sit meen kysyy opettajalta sit se sanoo oikealle ja oon vähä niinkö häh ja sit se on silleee soti vasemmalle ja sielt ne sit löytyy. Meen semmosee varastoo ja huomaan kaks poikaa mun ryhmäst pukee suojuksia ja tiesin olevani oikeassa paikassa. =) Oon siel varastos vika ja sit kauhee paniikki et oon myöhäs tai jotai, mut oikeesti mul on välil nii  avuton ja pikkulapsi fiilis ku oon hidas. Niin varma voin olla et jos kaikki käytäs suomeks en ois aina viimenen, mut hei tänne on tultu saksaa oppiii ja elää sillä niin en valita!! ;) Lähettiin siinä semmosena pitkänä letkana huristaa rulliksilla kävelytietä pitkin osa tosin polki pyörillä. En ollu menno rulliksil niin sairaan pitkään aikaan et alku oli niin takkuava ja olin ihan hukassa ja aika epävarma epäröiden, mut sit se alko kulkee koko ajan paremmin, jarruttelu tuotti kuitenki eniten probleemii. En kaatunu ihme kyl kertaakaan mut joka alamäes pelotti ja ylämäet oli aika raskaita nousta. Pidettiin väliaika taukoja matkalla ja sit kun joskus saavuttiin sille vesilätäkölle (sori en tiiän sen järven nimee... :( mut se ei ollu kummone, toooosi matala muta pohja) sit oli heti ruokatauko/mittagspause/keskipäiväntauko ja koska olin idiootti en ollu tehny aamulla eväitä mukaani ja piti aamusta ostaa kallista ei niin maistuvaa sämpyläää koulun kanttiinista/ruokalasta ja syödä tauolla, katselin vaan niin hartaasti muitten hienoja eväitä haaveillen seuraavan päivän eväistäni jotka voisin itse tehdä. Tauon jälkee meijät jaettiin kolmeen ryhmään ja mun ja yks toine ryhmä lähti ekana kanoottti kokeilulle. Meijän piti hakea ja kantaa kanootit varastosta rantaan ja ************* kun kukaan opettaja ei sanonut että kengät vois olla hyvät kun siellä oli niin paljo nurtsalla, josta kannettiin kanootit, NOKKOSIA, mut ei kelläää muulla ku opeilla ollu läpyskät jalas et ehk pikkane tuska kuuluu elämään. Onneksi yks mun luokkalainen tulee kasvi kädes ja sanoo mun pitää hieroo sitä nokkosen pistoihin ja se autto!!!!! :DDDD oli ehk hiukan hassuu ku opetellaan kuivalla miten melalla melotaan, mut ehk kuiteski ennen ku muut menee ekaa kertaa kanoottii/kajakkiin opettaa mitä tehdä... Hyppäsin kanoottiin ja eiku meloo, mut se oli niin outoo semmosel mini kanootil mennä ja sit aika kovas tuules. Kokeiltiin kaikkii eri tyylei ja semmosta siellä vedessä mennessä. Sitte aika lopussa piti kokeilla vaihtaa kanoottii jonku kaa ja sit mä koklaan sitä yhen pojan (P) kaa ja sit ku mennää takasin omiin niin plumps se molskahtaa veteen ja ekana kuuluu et se on kylmä ja olin ihan sillee sori sikan mut en ollu niinkää varma sen olleen mun syytä! :D Kanoottimelonnan jälkee mun ryhmä piti "taukoa" ja tasapainoiltiin semmosen nauhan päällä ja itsekseni pomputtelin pikkasen palloa. Sitten olikin aika piakkoin lähdön paikka takas koululle ja saatiin mennä omaa tahtii nii nopee ku kukin haluu ja menee. Mä olin aika nopeena ja sit en ny muista kumpi otti toisen kiinni mut jossain aika alussa huomattiin ylenian kaa et mennää samaa tahtii ja siitä sitten mentii koko loppumatka yhtämatkaa ja puhuin paljon ja oli mukavaa kun ei tarvinnu venaa eikä roikkuu kenenkää perässä ja se meni tosi kevyesti yhessä luistellen. Koululle kun tulin oli minna saapunut sinne ja harhaili jossain ja mä sanoin vaihtavani vaan kamat ja sit ettiväni sen. En ehtiny suihkii vaan pelkästää vaatteet vaihtaa ja sit kiiruhdin ettii minnaa ja onneks se kävi helposti. Käytiin bahnhofin/aseman kaupast ostaa vähä namuja ja sit päätettiin mennä venää mun junaa raiteelle. Siellä ollaan ja ootellaan sit tulee kuulutus ja ihmetellää hiukan ku nii monet lähtee käppäilee pois raiteelta ja sit alettiin kans epäröimää meneeks mun juna ollenkaa ku ei me kuulutuksii paljoa ymmärretä. Mentii kattoo juna-aikatauluu ja hienoa mun junan kohalla luki joku hieno sana ja sit nopee sanakirja etsintä ja se tarkotti et juna ei tuu ja sit soitan cyrilille mitä pitäs tehä. Se ei myöskää päässy himaan kun mennää samal junal ja hän tulee myöhemmin kyytiin. Mentiin minnan kaa yhes ratikal vähä matkaa jolla minna jatko kotiin ja mä jäin pois aiemmin ku mun piti mennä sinisellä ratikalla gümligeniin jossa sitte tapasin cyrilin ja oletin nicolen tulevan hakee meijät, mut ku saavun gümliin nii ei siel ollu kun cyril, koska nicole ei vastannu puhelimeen. Mentiin oottaa seuraavaa kulkevaa junaa raiteelle ja arvaappa mitä se on niin täynnä et porukka vaan tyyliin turpoo ovista ulos, nii päätetiin et ehkä ei yritetä tunkee sisään ja kaiken huippuna meil oli ykkösluokan liput ja ykkösluokassakin seisoi ihmiset et ei mitkää parhaat olosuhteet junassa. Kun ei nicole vastannu päätettiin mennä syömään pitsat ja sitte jollai myöhemmällä junalla signauhun. Pitsa oli hyvää ja sää oli lämmin ja ilta-aurinko paistoi. Jossain vaiheessa kun oltiin melkeen syöty tais nicole soitetaa ja sit onneks mennää junalla ja saatiin sit kyyti kotiin. Siinä tää projektiviikon eka päivä viikon myöhässä ja todellakin lyhyt versio!!!!  ;) (ootko samaa mieltä vai tuliko liian pitkä..?)

pizzatytteli
  Lg Liina<3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti